sabda

Monday, April 18, 2011

Sedikit cerita untuk diabdikan disini...

Assalamualaikum.

Rasa macam lama sangat tak bekarya. Berikutan hp saya terjatuh dari bumbung rumah kami, makanya tak dapat nak letak gambar disini tentang aktiviti yang saya rasakan menarik dalam 2 minggu sudah. Antaranya ke pantai dan besday husna.... naik jambatan SDE!!! Tang naik jambatan SDE tu lagi sedih sebab tak dapat ambik gambar... hp menyepikan diri. Ya, apa2 gambar yang saya ambik semua guna hp... nampaknya kena cari bateri baru untuk guna kamera lama semula... :D

Lagi.... naik jambatan danga bay yang masih dalam pembinaan... Aish, teruja setiap kali dapat masuk site en.abang... dapat tengok lori-lori keluar masuk site dengan bahan binaan yang dibawa... suka!! sebab anak-anak suka!! heh heh...

lagi.... kerumah contoh yang sangat cantik reka bentuknya... yang ini sangat-sangat mengujakan... rumah tersebut memiliki 4 ruang luar tanpa bumbung... satu bahagian di hadapan rumah, satu di tepi, dan dua lagi di belakang rumah... owh... saya sangat megimpikan rumah seperti itu. Komen en.suami lokasi rumah tersebut tidak menarik, berhampiran dengan perkampungan orang asli dan jalan masuknya merentas sebuah kampung, jauh pula dengan kedai... Lokasinya sangat berhampiran dengan laut... boleh direntasi memalui jambatan danga bay nanti..
Bagi saya, kawasan tu tenang.. (eh, orang seni memang lain jiwanya kan~) hahah.. saya suka merentasi perkampungan tu.... mengubat rindu kampung tasek dan gudang garam saya di segamat... Eh, takpe jauh sikit dari kedai, jimat duit kita... heh heh... bukan jauh sangat pon, nk ke danga bay 5 minit ja... kipmart pon tak jauh sangat... boleh beli ikan dekat nelayan... :)
Ruang udara/reka bentuk rumah tersebut sangat menarik, dan sesuai untuk duk terperap dalam rumah tu.... saya boleh berkebun sayur di tepi rumah... boleh bertaman mini dihadapan rumah, berehat-rehat minum teh dibelakng rumah... bilik anak dan bilik utama ada ruang udara yang baik... Aishhhhhhhhhhhhhhhhh.... angau lah.... huhu...

Walaumacammanapun, jauh disudut hati sangat bersyukur dengan apa yang ada..... walaupun ruang udara/pengaliran udara yang tak berapa baik, saya masih boleh bekarya di hadapan, dan belakang rumah... dalam rumah juga... jika ongkosnya banyak... hahah... Apa yang meluntun hati cuma selalu terserempak dengan cina mabuk bawak kereta... aish... mana-mana pun ada orang mabuk kan... kelemahan lainnya, tak de ruang lagi dibelakang rumah... jadinya jika di dapur tok sah la nak menjamu mata dengan pokok-pokok belakang rumah.... (aish, boleh letak pasu...tp panas sangat, buka-buka pintu terus jalan tar tempat lori gas lalu lalang).. Tepi rumah memang x de ruang udara langsung mahupun kiri atau kanan...
(eh, kita masih buat pilihan untuk keselesaan hidup kan...) :D
'hencek cayang... bulehlah mempertimbangkannya'.... heh heh... sian saya duk ghumah... heh heh... (NGEGADA!!!) muahahahah....

2 comments:

  1. ju, apesal enti ko ni banyak aish..aish.. je eheheh..

    ReplyDelete
  2. imal, itu tandanya tak keruan yang terkawal... hahahah!! ngiong ja kan.... :D

    ReplyDelete