sabda

Thursday, February 10, 2011

Jantung pisang goreng

Kebiasaannya pagi sabtu kami akan mengunjungi pasar tani Larkin (dekat dengan stadim larkin). Masa tersebut saya kan manfaatkan sepenuhnya untuk memborong barang-barang basah. Sayur yang susah nak jumpa pun ada kat sini. Antaranya jantung pisang yang tak de belakang rumah saya.


Macammana kalian masak sayur ni? Terlebih dahulu suka saya ulangi... bahawa saya bukanlah jaguh dapur... saya still belajar, dan internet adalah peyumbang ilmu yang besar buat saya. Manfaat kemudahan ini sebaik-baiiknya, tepuk dada tanya selera! (risau pengguna yang tak meluaskan langkah di internet dengan baik... wahai generasiku~)

Okeh, julia ni sangat suka membebel nampaknya!

Cara saya membuat sayur jantung ni sangat mudah.

  • Rebus jantung pisang dan toskan.
  • tumis lada, bawang putih dan merah, ikan bilis yang dikisar.
  • campurkan sesudu sos tiram, belacan dan garam.
  • Masukkan jantung pisang yang ditos tadi. Masak sebentar dan hidangkan.
Errr... begitu ja lakan??? ada cara lain ka???

Sekian, selamat menjamu selera dengan produk kampung... Yummmy!!!! (bak kata Dzul Azem!)


No comments:

Post a Comment