sabda

Monday, January 24, 2011

Roselle

Pernah minum roselle? Saya minum roselle sebelum ini tujuh tahun yang lalu... tawar dan cair sebagai minuman kesihatan sesudu sehari. Mahal tau. Baru-baru ini saya dapat bunga roselle percuma dari kak lin, jiran depan rumah. :), Menariknya saya diberi anak pokok dan benih sekali... owh.... kak lin, i lap u!!! bukan sesudu ja saya dapat minum sehari... sehari segelas dua saya dapat minum!.








pokok-pokok rosell lbh besar dan tinggi dari dalam gambar diatas.
2 darinya telah diambik olh mkcik, satu darinya telah kojol. Tinggal satu ja d rumah.
Harap, benih-benih yang lain menjadi.


Khasiat jus roselle

1. Anti Penuan
2. Pencegah penyakit Cardiocvaskular
3. Anti-cancer.
4. Demam panas/selesema.
5. Resdung (alergi) dan Asma.
6. Stress atau Sukar tidur (Insomnia).


NO satu dan dua tu....... penting!
Lalu... kemaruk lah saya......

1 comment: