sabda

Thursday, December 23, 2010

Jerantut Pahang

Empat hari berlalu sekembalinya bercuti di Pahang. Sangat teruja kerana ini merupakan kunjungan pertama saya ke rumah kakak saya yang hanya ada sorang itu.... Itu sahaja yang ada... yang masih sihat... itu sahaja adik beradik yang bekerjaya..... ALONG.. manakan tidak sayu hati jika ada antara mereka yang memperlekehkan tentang kebanggaan saya terhadap kakak saya.... kerana.... cuma ini. Orang lain tentu ramai kebanggaan mereka... oleh yang demikian ingatlah. ALLAH itu maha ADIL dan segala pujian bagiNYA.

Kami ke jerantut disertai oleh ayah saya, ibu saya dan adik saya Hariah yang oku itu... saya bangga dengan adik saya walaupun oku. Terpulang pada orang lain nak campak perasaan saya dimana.

Okey, Moh menjamu mata ke teratak kakak saya yang biasa-biasa sahaja jika nak bandingkan dengan rumah puan sri -puan sri yang lain.....

















ini dia... melor dan kakak saya...

Alhamdulillah. Post kali ini untuk tatapan saya bila saya kerinduan... Entah bila saya kesana lagi, Allah sahaja yang maha mengetahui jika ada izinNya.. Muga along sekeluarga sentiasa dilindungi Allah swt dan dilimpahi nikmat kebahagian hingga hujung nyawa~~~ Amen.

4 comments:

  1. Ju, besnye umah akak hang.. uih.. tumpang seronok la aku menegoknye..

    ReplyDelete
  2. Imal, aku gembira ada kawan yg sudi kongsi kegembiraan.... terima kasih. Besh... sayangnya jauh... yg penting dia bahagia.... sama-samalah kita menghias ghumah yea.... hahah!! (entahnya bila ku nk menghias rumah... )

    ReplyDelete
  3. ju mana gambar khairiah.rindu kt yah.dh pandai apa ye dia sekarang.mudah2an dia sihat...seronok g umah along ko...mcm kt kg kan bestnyer.suatu hari nanti aku pasti akan pulang ke kampung jugak.duk mcm along kan best..

    ReplyDelete
  4. nisak. InsyaAllah nanti... x tahu bila ku letak jua gambar yah.. cerita apa...aku pun jadi tak reti... mungkin gambar ja tanpa penjelasan.

    Yap, along tu dekat dengan rumah mak mertua dia... ko nak jadi jiran memey ka?? ;)
    aku pon berangan nak duduk d kawasan yang aman damai... nyamannn.... penawar jommMM!!!

    ReplyDelete