sabda

Thursday, December 16, 2010

Highway Danga Bay

Mengharungi musim cuti sekolah sangat-sangat dirasai kemeriahannya walaupun belum punya anak yang bersekolah. Sebab apa? sebab musim tersebut seiring dengan walimatul`urus majlis perkahwinan. Nak memenuhi undangan majlis kahwin ni bukan mudah, di tampal dengan jadual en.abang. Hari sabtu keja, ahad pon keja? Aishhh..... Wokeh, mmg seronok cerita fasal majlis kawen, silap-silap tambah pulak bab 'terkenang-kenang' Abis~~~ berjela-jela jadinya.

Saya tidak fasih untuk bercerita tentang highway ni. Highway ni bakal menghubungkan bandaraya JB dan Nusajaya. Bakal memeriahkan bandar dipersisiran pantai yang bangunan-bangunanya boleh dikatakan semuanya tinggi melangit. Kalian boleh klik (lihatlah) link ini untuk melihat dan menimba dengan lebih jelas tentang projek ini. Nampaknya agak lebih/lebih kurang dasyatnya dengan Putrajaya.

Ini merupakan kali ke 2 saya menjengah site en.abg. Kali pertama tika saya minta beliau hantar saya ke kedai buku, beliau bawa saya dan anak-anak terus ke site, dan kekedai buku setelah siap kerjanya di site. Dan kala itu site yang saya kunjungi disebelah Perling, merentas sungai besar dari perling merupakan site pada gambar-gambar di bawah. Azem paling gembira bila dimaklumkan dia di site ayahnya... "yeiiii!! azem keja dengan ayah!!!!".  Saya TIDAK pernah terfikir akan ke site macam ni. Dapat masuk kawasan larangan macam ni sangat mengujakan.  

Berikut sedikit dari gambar yang saya sempat rakamkan merempuh 'the making of Nusajaya', Eh, 'The making of coastal highway'. Perjalanan bermula dari danga bay.



Jambatan kecil tu cemei sangat sebab ada 2 batang tiang putih kalau kalian perasan.Seberang tu banyak banglo tengah buat.










Gambar-gambar dibawah adalah sewaktu patah balik ke danga bay.





Saya kesini dengan berbaju kurung untuk pi kenduri. Apa-apa pun terima kasih buat en.abang. Satu lawatan yang menarik, ;)

No comments:

Post a Comment