sabda

Friday, August 05, 2011

Jumpa Sebelum Ramadhan

Alhamdulillah. Dah masuk 5 Ramadhan kan... keap ja masa berlalu. Sebelum menyambut ramadhan saya sempat kerumah sahabat Nisak. Nasib baik nisak belom bertugas lagi, bolehlah berbalas kunjungan ;).

kami sejak dari sekolah, ke asrama tingkatan 6 sampai la ke ipta bersama
hingga ke hari ini, ukwah itu masih terpelihara, syukur padaMu ya Allah..

gambar-gambar disini adalah gambar biasa-biasa yang jadi 'hot' dek rakan-rakan
sekolah di fb.. ;) akeke.. jangan jeles kawan-kawan!


dekat rumah acik nisak banyak buah~

SEGAR dari laman nisak..

selasih

selasih yang segar beberapa saat ja dia mengembang..

macam balik kampung rasanya! mejoriti SEGAR dari omak nisak! heh heh!!

Walaupun saya terlajak highway menjadikan perjalanan hampir dua jam, tapi tak rasa penat, kunjungan tersebut sangat bermakna buat kami mahupun anak-anak..
Pengalaman yang mencuit hati apabila masuk tNgo tapi takde kad TnGo.. abih lori dan bas kena mengundur atas arahan jurutol.. nasib baik keduanya gelak dan tersengih besau.. kalau dierg marah-marah abih le aku.. Jurutol juga sangat la baiknya.. akeke... Alhamdulillah. (nak jugak selit cerita sebagai kenangan).

4 comments:

  1. tlajak highway mane jue?mcm2 la ko..rindu plak kat nisak nie..dia igt aku lg x?penah g umah mak dia kat semenchu...n rasanya aku igt lg umah mak dia tu..kem slm nisak k..

    ReplyDelete
  2. oooo..yang kita ni selalu g umah dia..tak berbalas lagi pun kunjungannya..
    tak payah masuk tol pun..tapi tak sampai2..huhu

    ReplyDelete
  3. salamramdhan semua ;)

    Ain, aku ni nama ja orang johor tapi husbn aku yg terer selok belok sini, hari tu melayan anak2 dalam kereta terlepas simpang nk keluar hgway ke rumah nisak. tu yg haru, lepas tu masuk hgway nk ke mana entah, jurutol tu tnya nk gi mana, lepas dia tahu salah jalan tu dia bagi aku batah balik dalam hgway tu, nasib baik ada pengadang jalan yang dibuka lbh kurang 100m gitu.. tu yg haru, geli hati..

    Nisak bukan orang semenchu ain, Orang tua nya di Tunggal. ;) Kalau Ain dulu ambik eka, sekelas la dengan Nisak...

    ReplyDelete
  4. Kak zi,
    Kalau kak zi ada dekat rumah orang dah sampai dah... umar musti suka ada abang azem, kakak husna... Orang pun dah lama sangat tak dukung si umar yg bulat tu! tengok gambar jaaa.. geram tau.. ;)

    ReplyDelete