sabda

Thursday, July 22, 2010

Hijau.

Ahad lalu kami sekeluarga ke Singapura ditemani sahabat en.suami sekeluarga. Kami bersiar-siar di zoo kemuadian singgah di masjid dan pusing-pusing sekitar bandar dan flat. Ini merupakan kunjungan pertama saya sekeluarga ke Singapura. Setelah saya fikir-fikir, saya memutuskan untuk membahagikan cerita berkaitan kunjungan saya ke singapura kepada beberapa tajuk.

Pertama, tentulah saya sangat-sangat teruja akan kehijauan yang ada pada pulau tersebut. Benarlah.... seperti yang telah ibu dan ayah ceritakan.... "singapore banyak pokok..." tambah ayah lagi "cuba tengok berita, kalau kaji cuaca tu, singapore sejuk sikit dari malaysia".... aish... iye je orang tua ni punya ulasan... entah le, saya meredah hujan sepanjang berada di singapura, tentulah dingin dan sejuk sedikit. 

Baruuu jee masuk singapore saya dah teruja nak memastikan jauh mana kebenaran kata ibu dan ayah...hehehe.................. 'betullahhhhh.........'

menghala ke zoo..

yang ni msti baru lagi kan... dah besar pokok ni nnt msti cantik tmpat ni.. tang pokok kecil ni dapat menyerlahkan  kehebatan bangunan yang baru siap tu..... nampak jelas...

kenapa highway kita byk pokok sentang je... tu pun jauhh kat tepi pagar..panas.

pokok bunga yang sama jenis cantik kalau dah berderet macam ni..


Kesimpulannya, semua gambar saya yang diambil dari dalam kereta ada kereta Honda tu... sbb saya tak boleh kekanan nanti husna jilat hp saya... ke kiri azem pulak nak tolong.. Tapi, itulah pemandu pelancong kami pada hari tersebut yang berjaya bawa kami ronda hampir keseluruh Singapore... bak kata suami, 'kalu ke KL dah sampai kita ni'... Heh heh heh heh.... Terima kasih kepada En.Ikram, isteri dan anak2 yang sudi bersama kami ke Singapura... Bak kata suami lagi, kalau tak bersama mereka tak round la singapore kita...

Jumpa lagi, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment