sabda

Friday, April 30, 2010

Hari Ini Dalam Sejarah

Ada apa dengan hari lahir?? sebenarnya saya tidak pernah menyambut hari lahir semasa kecil hinggalah tamatnya zaman sekolah. Cuma orang - orang tertentu sahaja yang memberi hadiah dan ucapan.
Berbeza dengan segelintir kawan-kawan yang buat majlis untuk menyambut ulang tahun kelahiran. Ibu saya tidak mendidik saya begitu, malah disuruhnya kami adik beradik berpuasa menyambut hari tersebut. Kata ibu "yang betulnya ikut bulan islam la!!"... KIkikikiki... Tapi... sampai sekarang aku ingat... bila tiba sahaja bulan rejab, terasa harumnya halaman hati menantikan 6 rejab... tanpa memberitahu sesiapa, dlm hati berkata "hari ni, hari jadi saya...".

Untuk itu, saya juga tidak pernah menyambut ulang tahun kelahiran anak-anak saya. Maksud saya, tidak membuat majlis untuk itu... cuma belikan hadiah untuk mereka dan menyediakan kek yang dibuat atau dibeli.

Sebenarnya saya berniat untuk berpuasa siang tadi.. tetapi, semalam saya dikejutkan dengan berita yang menyayat hati bikin saya terkenang-kenang dan sukar tidur.. akibatnya siang tadi kurang selera makan dan terasa nak minumm je.. hihi...kalu masalah tidur alamatnya memang macam tu lah... tambah pula dengan anak anak yang raijin la sangat-sangat, mau piung~~ piung~~~ kepala ini kurasakan, haha.

Hadiah apa yang saya dapat?? biarlah rahsia.. semalam lagi dah dapat hadiah tu, pagi-pagi buta lagi dah mengadap hadiah tu bersama suami, sedang yg lain masih diulik mimpi agaknye..

4 comments:

  1. kak juli, kak isma da besalin 13.4.2010..... sowi nofon xde nak g tau.. boy.. naufal hakim

    ReplyDelete
  2. waaahhh... Alhamdulillah. tambah cucu pak cib.. 13/4 sama dgn kak shila nyer besday.. tq eton bg tau..

    ReplyDelete
  3. hadiah yg dihadap berdua je??hehehe..apa tu?tettttt

    ReplyDelete
  4. saudari/saudara,
    terimakasih, baca blog saya... post ini sudah lama, masih ada yg audit. tqvm..
    hadiah telefon nokia, itulah tel pertama saya yang canggih.

    ReplyDelete