sabda

Friday, May 18, 2012

TOTE BAG [jahit sendiri]

Sempena sambutan hari guru 2012 saya sungguh mati idea nak hadiahkan apa untuk cikgu-cikgu Muhammad, kalau di johor mungkin panjang langkah saya untuk pi kedai yang itu, itu dan itu..
Jadi, saya membuat keputusan jahit sendiri 'tote bag' sebagai hadiah hari guru untuk cikgu-cikgu azem.






design yang ini saya bikin 2..

sampul hadiah juga saya jahit sendiri..

simple, boleh guna semula, ilham dari sampul bantal! ^_^

untuk 4 orang cikgu azem..

Saya tidak tahu reaksi cikgu-cikgu azem dengan hadiah yang tidak seberapa ini, juga tidak mengharap mereka sukakannya... [harap 'sikit' agar mereka manfaatkannya~ akeke]
Apa-apa pun yang penting ialah, saya sangat-sangat berterima kasih kerana cikgu-cikgu mengajar dan mendidik azem, sungguh ibu tidak dapat membalasnya hatta dengan wang ringgit ***keikhlasan itu... sepanjang ibu menghantar menjemput azem kesekolah, cikgu-cikgu penuh semangat menyambut dan menghantar azem ke pintu pagar dengan senyuman ikhlas.... walaupun cikgu maklumkan azem diam.. juga bila ditanya kadang-kadang azem diam... huhu...  cikgu selalu kata azem 'good boy' .. muka azem penuh semangat bila ke sekolah juga memberi 'power' pada cikgu-cikgu... Yang saya nampak cikgu-cikgu sekalian sungguh sabar...
huhu... yang penting... terima kasih, terima kasih dan terima kasih~ ^_^

10 comments:

  1. woottt...woottt...
    aku nak gak!!!!aku kan cikgu gak..(padahal bkn cikgu azem mahupu husna..ekeke)
    cantik la...jue,watkan la utk aku se...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ain, terima kasih...
      betul ka mahu? bisa diatur.. kalau guna cotton lagi lawa tau~ msg d fb ya ^_^

      Delete
  2. Cantik.Syabas ye Ju semangat mesin jahit baru tu.. kalau aku jd cikgu azem, suka sgt2 dapat hadiah mcm tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) terima kasih mal... semangat dan kejar masa... akeke.. sedang jahit baju raya husna... masih belum mahir cara-cara menyelesaikan masalah jahitan mesin ni mcm benang bergumpal, dll.. nasib baik beli sini ada free study prihal mesin selama setahun.. tapi kena hangkut mesin pi kedai cikgu tu.. nampaknya petang ni kena angkut skali dengan belajar jahit lubang butang baju... ^_^

      Delete
  3. Assalam kak..sy suke sgt..luar dlm beg cantik mcm boleh pki dua dua belah..huhu..rasmi dh lah jd beg telekung..hihi..tenkiu :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'kumussalam,
      owh... segannya.. teacher azem kesini rupanya.. [tetiba segan kan...]
      ^_^ terima kasih, hadiah tak seberapa...
      Alhamdulillah dapat manfaatkannya.. *v^

      Delete
  4. azem drama king , haha
    azem , kecik2 takper nakal2 , besar2 jd anak soleh yg blh jg ayh & ibu ... jgn malu2 nk wat pangai dpn cetgu & kwn2 , muahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, ku percaya dikau pun sungguh berbangga bawa azem keluar dengan kesantunan yang sangat tinggi~ hihi...hahah!! x pa la dalam rumah mmg le bagai... huh.. dan secara semulajadinya kat luar mmg dia gitu... Alhamdulillah~ kang kalu sama mcm husna abis kita... akeke!!

      Delete
    2. disebabkan sumernya baik2 belaka & sng dikawal , ak yg dok KL nih teringin nak bawak anak2 buah kesayangan ( tak kesahlah abang kew , angah kew , adek kew , azem kew , husna kew ) jalan2 naik monorail @ LRT , lepas tuh lenjan times square theme park , hehehe *aku dah start berangan !

      Delete
    3. huhu... angan2 x menjadi~~~ kunun... kalau x jumpa da kita hari ni!!! jalan2 dalam klcc... / di mid valley.... makan-makan... syoknya!!

      Delete